Wednesday, March 31, 2010

se7 wonders of da world

arineh tajuk kita ialah seven wonders of the world..idea neh aku dpt time aku wat lawak ngn nadia kt bus stop lpaih abeh integrasi mlm rituh..
aku tnya dy, apa seven wonders of the world tba2 dy ckp wawa, maria,cha,chot, nadia, dira, dila..keh3
aku tau musti suma owang pikir pasai pyramid, taj mahal n etc...
tpi di sini ak nk mengetengahkan bhwa ak dh terjumpa seven wonders of da world yg bwu dirasmikan *mcm terlebey beretorik plak*hehehe
 meh aku cita seven wonders tuh..
aku dedicate entry arineh kpd pompuan2 yg sudi dok blaja ngn aku kt UUM dri sem 1 smpai skrang..

yang pertama sekali:
'
da coloseum 
a.k.a 
maria..
walopon sudah lama tpi tetap teguh dengan erti kata lain independent..

yang kedua:
great wall of China 
a.k.a 
wawa
pertahanan yg kukuh & hebat drpd owg lain..x mudah terpengaruh..

yang ketiga:
machu pichu 
a.k.a 
dira
teringat sai cita katoon Cusco..
unik & berbeza dari owg lain..

yang keempat:
taj mahal 
a.k.a. 
cha
x clap hati bwu berbunga mcm history taj mahal sniri..
mudah memaapkan owang & x ska berkira..

yang kelima:
petra jordan 
a.k.a 
nadia
berseri-seri & suka menyinarkan kehidupan owang lain...

yang keenam:
chichen itza 
a.k.a 
chot
susah nk menggambarkan guna pic
sbb 1 pic boleh menyatakan seribu benda..

last skali:
pyramid giza 
a.k.a 
aku
x reti nk describe cmna...lu pikirlah la sniri,,kikiki

at10tion: sepatotnya seven wonders of da world yg pyramid giza tuh adalah christ redeemer kt brasil hasil drpd da latest undi..
tpi aku xmau letak sbb bda tuh x seswai ngn cita rasa aku sbg sowg muslimat yg sejati..hohohoho..

so,,rakan-rakan suma 
anda gasa anda layak mendpt title seven wonders yg ak berikan kpd kalian suma??kikiki
tpi bgi aku setiap owg ada sifat mereka tersniri..
cuma nk 2gu owg tlog describe kan ja..hehehe 
btoi dak??wiwiwiw.. :p

3 comments:

  1. dila dila, amat terharu ouhh gan entry kau yg ni. entry kau yg ni je aku paham. hahahaha,

    ReplyDelete
  2. haha..tima kaseh suma..klo bab2 memuji ampa suma musti cpat phm noh..kikikiki

    ReplyDelete